NATURAL SCIENCE


UNIT 5 : INVERTEBRATES (26/5/22)

Invertebrates have no bones. There are different types of invertebrates. Insects are invertebrates. They don't have a backbone. Insects are oviparous. Insects have six legs. Some insects can fly.

Los invertebrados no tienen huesos. Hay diferentes clases de invertebrados. Los insectos son invertebrados y no tienen columna vertebral. Son ovíparos y tienen seis patas. Algunos insectos pueden volar.



If you want to know more about invertebrates click on the link.  Si quieres saber más sobre los invertebrados pincha en el enlace.

https://kids.nationalgeographic.com/animals/invertebrates


UNIT 5: FISH (26/5/2022)

Fish are vertebrates. These are the characteristics of fish (Los peces son animales vertebrados. Estas son las características de los peces)

  • They are oviparous. (Son animales ovíparos)
  • Fish can swim. (Pueden nadar)
  • They have fins and scales. (Tienen aletas y escamas)
  • They breath through gills (Respiran a través de agallas)


To learn more about fish, click on the link.  (Para aprender más sobre los peces, pincha en el enlace)

https://kids.nationalgeographic.com/animals/fish


UNIT 5 : AMPHIBIANS (26/ 5 /2022)

Amphibians are vertebrates. Amphibians have these characteristics (Los anfibios son animales vertebrados. Tienen las siguientes características:

  • They are oviparous and they lay eggs in water. (Son ovíparos ponen sus huevos en el agua)
  • They have wet skin. (Tienen una piel húmeda)
  • Most amphibians have four legs. (La mayoría de los anfibios tienen cuatro patas)
  • Some of them suffer what we call a metamorphosis. (Algunos de ellos atraviesan una fase llamada metamorfosis)
  • They are cold blooded animals. (Son animales de sangre fría)
  • Toads and frogs breath with gills when they are babies and then they breath with their little  lungs and through their skin. (Los sapos y las ranas respiran a través de sus agallas cuando son pequeños y después respiran con sus pequeños pulmones y a través de su piel)

To know more about amphibians click on the link (Para saber más de los anfibios pincha en el enlace)

UNIT 5: REPTILES (26-5-2022)

Reptiles are vertebrates. Reptiles have these characteristics: (Los reptiles son vertebrados. Los reptiles tienen estas características)

  • They are oviparous. They lay eggs(Son ovíparos =ponen huevos)
  • They have scales. (Tienen el cuerpo cubierto de escamas)
  • They are cold-blooded animals. (Son animales de sangre fría)
  • Some reptiles slither (algunos reptiles reptan)
  • Crocodiles, turtles, snakes and lizards are reptiles. (Los cocodrilos, las tortugas, las serpientes y los lagartos son reptiles)
  • They breath with lungs (Respiran con pulmones)


If you want to know more about reptiles, click on the link. (Si quieres saber más sobre los reptiles pincha en el enlace)

https://kids.nationalgeographic.com/animals/reptiles


UNIT 5 : BIRDS (18-5-2022)

Birds are vertebrates. Birds have these characteristics: ( Los pájaros son vertebrados y tienen estas características)

- They are oviparous. They lay eggs. (Son ovíparos. Ponen huevos)

- Birds have wings. (Los pájaros tienen alas)

- Most birds have two legs and feathers. (La mayoría de los pájaros tienen dos patas y plumas)

- They have beaks. (Tienen picos)

- They usually fly but there are some of them that cannot like ostriches or penguins. (Normalmente vuelan pero hay algunas aves que no pueden volar como las avestruces y los pingüinos)

- Some of them can swim like ducks or swans. (Algunos pájaros pueden nadar como los patos y cisnes)

- There are carnivorous, herbívorous or omnivorous. (Pueden ser carnívoros, herbívoros u omnívoros)





If you want to know more about birds click on the link to see "National Geographic Kids"

https://kids.nationalgeographic.com/animals/birds

La Dehesa de  la Villa's birds (Pájaros de La Dehesa de la Villa) 


 

UNIT 5 : MAMMALS ( 18-5-2022)

Mammals are vertebrates. If you want to know if an animal is a mammal, you have to find these characteristics in it: (Los mamíferos son animales vertebrados. Si quieres saber si un animal es mamífero averigua si tiene estas características)

- Mammals are viviparous . They are born from their mother's womb. (Los mamíferos son vivíparos. Nacen del vientre de su madre)

- They feed from their mother's milk when they are babies (Cuando son crías se alimentan de la leche de su madre)

- They breath with their lungs (Respiran a través de sus pulmones)

- They have teeth (Tienen dientes)

- Most mammals are terrestrial but there are also aquatic ones as dolphins and whales. (La mayoría de los mamíferos son terrestres pero también los hay acuáticos como los delfines y las ballenas)

- Most mammals have four legs and hair. (Los mamíferos tienen cuatro patas y pelo)

- People are mammals too (Los seres humanos somos mamíferos también)


If you want to know more about mammals click on the link to see "National Geographic Kids"

https://kids.nationalgeographic.com/animals/mammals

UNIT 5 : VERTEBRATE AND INVERTEBRATE ANIMALS

Vertebrate animals have an internal skeleton . Invertebrate animals don't have a backbone or any bones.  The backbone is made of a series of articulated pieces of bones (vertebrae) that allow animals to move in a certain way. There are five types of vertebrate animals: mammals, birds, reptiles, amphibians and fish. People are vertebrate too.

Los animales vertebrados tienen un esqueleto interno. Los animales invertebrados no tienen columna vertebral ni huesos. La columna vertebral está hecha de huesos articulados llamados vértebras que permiten a los animales moverse. Hay cinco tipos de vertebrados: ,los mamíferos, los pájaros, los reptiles, los anfibios y los peces. Nosotros también somos seres vertebrados 





UNIT 5 : ANIMALS (20-4-2022)

 Yesterday we revised all the contents  about animals in our English lesson. We talked about animal body characteristics and we played a game. We talked about animal actions and we sang "Animals in Action" song again.  Today we focused on viviparous and oviparous animals. We classified animals depending on their reproduction.

Ayer repasamos todos los contenidos sobre  los animales en clase de inglés. Hablamos sobre las características del cuerpo de los animales y jugamos a un juego. Hablamos sobre el movimiento de los animales y cantamos la canción "Animals in Action" de nuevo. Hoy nos centramos en los animales vivíparos y ovíparos . Clasificamos a los animales según su reproducción.


You can find out about more animals in this website  (Puedes conocer más sobre los animales en esta web)

National Geographic  Kids

https://kids.nationalgeographic.com/


UNIT 4: ANIMALS MOVE AND ADAPT (14-3-2022)

Animals walk, climb, fly, jump, swim or slither. Animals adapt to their environment.

Los animales andan, trepan, vuelan, nadan o se arrastran. Los animales se adaptan a su medio.

Birds fly. Cats climb. Monkeys swing and climb. Fish , whales and dolphins swim. Snakes slither. Cheetahs run. Elephants stomp.  Ducks and penguins waddle. Rabbits hop. Frogs leap and kangaroos jump.


What animals leap, jump and hop? Watch the video and you will know.


UNIT 4 : DOMESTIC AND WILD ANIMALS  (7-3-2022)

Animals can be domestic or wild animals. Some domestic animals are called pets and they live in our house. Examples of pets are dogs, cats, hamsters, turtles, fish... Some other domestic animals live on farms. These are cows, sheep, horses, pigs, goats, ducks, geese...

Los animales pueden ser domésticos o salvajes.  A algunos animales domésticos los llamamos mascotas. Por ejemplo: perros, gatos, hamsters, tortugas, peces... Otros animales domésticos viven en la granja. Por ejemplo las vacas, o las ovejas, los caballos, los cerdos, las cabras, los patos, las ocas...



Maybe you remember the pets in this movie (Quizás recuerdes a las mascotas de esta película)



Wild animals live in the jungle, savannah,forest,  rivers and the sea. They don't live with people. (Los animales salvajes viven en la selva, en la sabana, en los bosques, en los ríos y en los mares . No viven con las personas.)



UNIT 4 :LIVING THINGS  (05-03-2022)

There are living things and non- living things. All living things have a life cycle. They are born, grow, reproduce and die. 

Hay seres vivos y seres inertes. Todos los seres vivos tienen un ciclo vital. Nacen, crecen, se reproducen y mueren.

Animals, plants and people are living things. Tables, rocks and chairs are non living things. (Los animales,  las  plantas y  las personas son seres vivos. Las mesas, las rocas y las sillas son seres inertes)




UNIT 3: HYGIENE AND BEING ILL (7-2-2022)

Keeping clean is good for you. Take a shower every day. Brush your teeth after every meal. Comb or brush your hair every day.

Mantenerse limpio y aseado es un buen hábito. Date una ducha todos los días. Cepilla tus dientes después de cada comida. Péinate o cepillate el pelo todos los días.

Here you have some information about what we study today in the class! We also did an experiment about germs!

Aquí tienes alguinos vídeos sobre los que estudiamos hoy en la clase. Incluso hicimos un experimento.

What germs are (Qué son los gérmenes)



Brushing one's teeth



Brush your Teeth song (Canciones para aprender a lavarse los dientes)



UNIT 4: HEALTHY BODIES (2-2-2022)

Today in 1ºA we learnt about how good exercise is for our bones and muscles. We also played a game with language assistanta Amanda about body parts.  We talked about protecting our body when we ride a bike. We also talked about good habits and bad habits. Some good habits are blowing one's nose instead of picking your nose, brush our teeth after every meal, sleep in a quiet bedroom, sleep eight hours or more... We did pages 42 and 43.

Hoy en 1ºA aprendimos sobre como el ejercicio es beneficioso para nuestros huesos y músculos. Además jugamos a un juego con nuestra auxiliar de conversación amanda sobre las partes del cuerpo. Hablamos sobre como proteger nuestro cuerpo cuando montamos en bicicleta. También hablamos de buenos hábitos y malos hábitos. Algunos buenos hábitos son sonarse la nariz en vez de meterse el dedo, cepillarnos los dientes después de cada comida, dormir en una habitación tranquila, dormir ocho horas o más... Hicimos las páginas 42 y 43.




UNIT 3 : 5 MEALS A DAY / WHAT IS HEALTHY AND UNHEALTHY

1ºA students learnt what food is healthy and what food is unhealthy. We also know that we should eat five meals a day . We talked about what food is good for breakfast, lunch and dinner. We did page 38 in our Natural Science book. 

Los alumnos de 1ºA aprendieron qué comida es sana y cual no. También supimos que es saludable hacer cinco comidas al día. Hablamos de que alimentos son buenos para el desayuno, la comida o la cena. Hicimos la página 38 de nuestro libro de ciencias naturales.


1ºB students did this page last week, so we focus on Coco's story . We saw the story on the screen.

Los alumnos de 1ºB hicimos esta página la semana pasada así que vimos el cuento de Coco en la pantalla.

UNIT 3: CHARLA DE HÁBITOS SALUDABLES (21-1-2022)

Today our nurse Paqui, taught us about healthy habits. We learnt what food is healthy and unhealthy, how many hours we need to sleep, hygiene routines and that doing exercise keeps our body strong.

Hot nuestra enfermera Paqui, nos enseñó  hábitos saludables. Aprendimos que comida es saludable y cuál no lo es, cuantas horas debemos dormir, rutinas de higiene y que hacer ejercicio mantiene nuestro cuerpo fuerte y ágil. 



UNIT 3: A HEALTHY BODY (13-1-2022)

Are fizzy drinks good for you? Are apples or pears good for you? Today 1ºB students talked about healthy and unhealthy food and we classify it. We glued magazines pictures of food and we classify them into healthy and unhealthy food in our notebook.

¿Son las bebidas azucaradas buenas para tí? ¿Son las manzanas y las peras buenas para la salud? Hoy en 1ºB hablamos sobre comida sana y comida no tan sana para nosotros y la clasificamos. Pegamos en nuestro cuaderno recortes de revistas y folletos y los clasificamos en comida saludable y no saludable.



You can watch this video about healthy and unhealthy food (Puedes ver este vídeo sobre comida saludable y no comida no tan saludable)




UNIT 3: A HEALTHY BODY (13-1-2022)

We started unit 3 "A Healthy Body". There are things we should do every day to look after ourselves and to keep fit and healthy. We did the first two pages of unit 3.

Hemos empezado la unidad 3 "Un cuerpo sano" Hay ciertas cosas que deberíamos hacer todos los días para cuidarnos y mantenernos en forma y sanos. Hicimos las dos primeras páginas de la unidad 3. 




UNIT 2: MY SENSES

THE SENSE OF HEARING AND THE SENSE OF SMELL  (29-11-2021)

Here you have some videos about the sense of hearing. I am sure they are useful for you!

Aquí tenéis algunos vídeos sobre el sentido del oído. Seguro que os son muy útiles.



Discover what quiet and loud means with Ernie and Bert. There are some places like the library, the cinema, the classroom... where we need to be quiet. (Descubre que es silencioso y fuerte con Epi y Blas. Hay algunos lugares como en la biblioteca, el cine o la clase donde debemos estar en silencio)





We smell with our noses. We can smell good smells and bad smells. (Olemos con nuestra nariz.Existen buenos olores y malos olores)



What can you smell? Does everything smell good?
(¿Qué puedes oler? ¿Huele todo bien?)


THE ORGANS OF MY SENSES (22-11-2021)

I have five senses. (Tengo cinco sentidos)

I use my eyes to see. (Uso mis ojos para ver)

I use my ears to hear. (Uso mis oídos para oír)

I use my nose to smell (Uso mi nariz para oler)

I use my  mouth to taste. (Uso mi boca para saborear)

I use my hands to touch. (Uso mis manos para tocar)


Videos about the five senses

The five senses


The five senses song by Jack Hartmann


Ernie and Bert explore their  five senses (Sesame Street)




UNIT 1: MY BODY

HOJA DE ESTUDIO DE CIENCIAS NATURALES 

En caso de que algún alumno se encuentre enfermo aquí puede descargar la hoja de estudio del tema 1 de ciencias naturales.

https://docs.google.com/document/d/1cQBLEaINc9EVmZxhNHC1bj3Yc5EulSUY/edit?usp=sharing&ouid=108758142617555461383&rtpof=true&sd=true


EMOTIONS (5th -11-2021)

We feel different in different situations. We can feel happy, sad, angry, in love, scared, relaxed...

Nos sentimos de distinta manera en diferentes ocasiones. Nos podemos sentir felices, tristes, enfadados, enamorados, asustados, en calma...


What do you do when you are happy? And when you are sad? Watch the video and find out

¿Qué es lo que haces cuando estás feliz? ¿Y cuando estás triste? Ve el vídeo y averígualo.






We also watched a little bit of the movie "Inside Out" about feelings. 
(Además vimos un trocito de la películo "Del revés" sobre los sentimientos)



JOINTS  (27-10-2021)

Joints are the places in your body where bones meet. You have big joints – like the ones in your hips, shoulders, and legs; and itty, bitty ones – like the ones in your hands and feet

Las articulaciones son los lugares donde se conectan los huesos. En nuestro cuerpo tenemos articulaciones como por ejemplo las que tienes en  tus caderas, hombros y piernas y algunas más pequeñitas en tus manos y pies.


To know more about joints you can watch  these videos. (Si quieres saber más sobre articulaciones puedes ver estos vídeos)



MUSCLES (21-10-2021)

Without your muscles, your skeleton won't go anywhere. You need muscle power to make your body walk, run, skip, rub your nose or even just sit up without toppling over.

Sin tus músculos tu esqueleto no podría ir a ninguna parte. Necesitas la fuerza de los músculos para que tu cuerpo camine, corra, salte, se frote la nariz o incluso se siente sin caerse.



You have about 650 muscles. You can control some muscles and there other muscles that you cannot control.

Tienes alrededor de 650 músculos. Hay músculos que puedes controlar y otros que no.


Tendons are like muscles' ropes and they link bones and muscles. (Los tendones son como cuerdas hechas de músculo que unen huesos y músculos)


THE SKELETON AND THE BONES (18-10-2021)

Today we learned about our skeleton. Our skeleton supports and protects our body. Our bones and muscles help us move. 

Hoy aprendimos como es nuestro esqueleto y para que sirve. Nuestro esqueleto nos sostiene y protege nuestros huesos. Nuestros huesos y músculos nos ayudan a movernos.





We also learned different bones names with the help of Mr. Bones aka "Huesitos".  Now we know where the cranium,  the mandible, the ribs, the shoulder blades,  the humerus,, the ulnas, the femurs, the tibias, and the fibulas are.

También aprendimos los nombres de los huesos con la ayuda de Mr Bones alias "Huesitos". Ahora sabemos donde están el cráneo, la mandíbula, las costillas, las escápulas u homóplatos, el húmero, el cúbito, el radio, el fémur, la tibia y el peroné. 



Finally we finished page 10 about bones in our Natural Science book. (Por último completamos la página 10 sobre los huesos en nuestro libro)


THE SKELETON DANCE (13-10-21)

Yesterday we danced the skeleton dance and we discovered that all our bones are connected. Do you want to sing it and dance it again? Here it is.

Ayer bailamos "The Skeleton Dance" y descubrimos que nuestros huesos están conectados. ¿Quieres cantarla y bailarla otra vez? Aquí está.


SEPTEMBER












SIMON SAYS (27- 9-2021)

We had a great time playing Simon Says to learn the parts of the body.  The next day we will play more and we will have more fun.




THE THREE PARTS OF OUR BODY (20-9-2021)

Today we drew one of our friend's bodies and we learned our body is divided into three parts: head, torso, and limbs.

Hoy dibujamos en papel el cuerpo de uno de nuestros amigos y aprendimos que nuestro cuerpo tiene tres partes: cabeza, tronco y extremidades.



We also sang a song about the body! Do you want to sing it again?

También cantamos una canción sobre el cuerpo. ¿Quieres cantarla otra vez?



FIRST DAYS OF SEPTEMBER

Do you know the parts of the body? LEt's remember the song "Head, shoulders, knees, and toes"!

¿Conoces las partes del cuerpo? Recordemos la canción "Head, shoulders, knees and toes"!



Do you want to  play a game about the parts of the body? Click here 

¿Quieres jugar a un juego sobre las partes del cuerpo? Pincha en el enlace

view.genial.ly/5f7b6dd781774d0d5d0cae0b/learning-experience-challenges-body-parts

No hay comentarios:

Publicar un comentario